Välkommen till Kiruna IF J20:s hemsida!

Här kommer ni hitta information om vad som händer runt vårt lag.
Lag | M | P |
---|---|---|
|
14 | 33 |
|
14 | 28 |
|
14 | 25 |
|
14 | 25 |
|
14 | 20 |
|
14 | 19 |
|
14 | 11 |
|
14 | 7 |
Besökstider kansli
Igår, 12:00
Vi söker fler funktionärer!
6 jul
Anmäl er till KIF-golfen 2025!
4 jul
Gå med oss i Pridetåget
26 jun
Här kommer ni hitta information om vad som händer runt vårt lag.
14 aug, 07:15 0 kommentarer
Välkomna alla nya och gamla spelare/föräldrar!
Ska här presentera oss som lagledare, upplägget och annan information som är bra att känna till inför säsongen.
Vi är tre lagledare för alla juniorer oavsett om man ingår i U18 eller U20. Juniorerna har en gemensam ekonomi och ska under denna säsong jobba ihop 250 000kr. Vi ser gärna att det är killarna som får arbeta men till största delen kommer det innebära försäljning i år.
Alida Aidantausta: Ansvarar för arbetspass och försäljning
Helena Movenius: Ansvarar för allt som rör resor (boende, mat, buss)
Johan Norberg: Ansvarar för seriespel och matcher.
Tillsamman lägger vi upp plan för hur vi ska uppnå det ekonomiska målet. Vi tar gärna emot hjälp/tips på hur vi kan få ihop pengar.
Nytt för i år är att vi har en ”matchvärd” och de är Janne Roth som tar på sig den rollen.
Försäljning
Plastpåsar (augusti)
Toapapper (augusti, oktober, januari)
Halloweendisco 22 oktober (U18 + föräldrar jobbar/U20 bakar)
Pryllotteri (november)
Matchlotteri
Vi hoppas på att det kommer uppdrag där killarna kan arbeta in pengar. Har vi inte uppnått målet så kan det komma fler försäljningar.
Utöver det man säljer/arbetar till laget så kommer det var åtagande till föreningen under säsongen. Vi har ingen information hur det kommer att se ut denna säsong. När det gäller arbete är det oftast killarna som utför det tex jobb på Kiruna festivalen
Arbetspass på matcher
Under nästa vecka kommer det finnas ett dokument för vardera lagen där man skriver upp vilka arbetsuppgifter man önskar under säsongen. Det kommer behövas fler som tar andra pass än bara fiket eller utvisningsbåset. Vi behöver hjälpas åt för att få ihop en bra säsong gällande detta.
Vet ni med er att ni inte kommer kunna ta pass vissa helger så får ni gärna meddela det till Alida så försöker vi få ihop ett bra schema. Kan du inte arbeta ett pass är det ert ansvar att hitta en ersättare.
Halloweendisco 22 oktober
Precis som förra året kommer vi få låna restaurang Hos Meier. Detta var något som var uppskattat av barn i Kiruna men det gav också en bra slant till kassan.
Här behöver vi en grupp som ansvarar för discot. Det finns dokumenterat vad vi gjorde förra året som kommer vara till stor hjälp.
Alida kan hjälpa till med att fördela arbetspass och finns som hjälp vid frågor, men hon kommer inte ingå i gruppen i år. Vilka tar på sig detta?
Till discot kommer det behövas sponsorer både till de som ska säljas och priser till tävlingar. Förra året hade vi chips, godis, läsk/festis, hamburgare och som priser innebandyklubba, presentkort. Allt av sponsring är välkommet! Ju mer vi har ju mer tävlingar och aktiviteter kan man ordna!
Pryllotteri
Detta är något som gav oss en stor inkomst förra säsongen och vi hoppas det gör det även i år.
För att få ihop ett lotteri ska varje spelare inkomma med minst ett pris till ett värde av minst 500-1000kr. Vi tar såklart gärna in flera priser och till högre värde. Detta ska lämnas in senast 26 oktober till Alida och vi startar upp lotteriet under november. Märk priset med namn + värde.
Matchlotteri
Detta är något nytt som vi tänkte testa, inte lika stort lotteri som pryllotteriet. Tanken är att det alltid finns ett lotteri under matcherna, dragning sker när alla lotter är sålda. Här tänker vi att priser kan vara godis, lunchkuponger, presentkort och annat som kan lottas ut. Så även här behöver vi hjälp med sponsring! Inkom med detta till Alida så börjar hon förbereda det inför säsongen.
Har ni funderingar kring detta så hör ni av er till Alida, 076-367 55 97
12 aug, 09:23 0 kommentarer
Vi kommer köra i gång med både plastpåsar och toapapper.
Plastpåsar
Varje spelare ska säljer minst 15 förpackningar alt. köpa sig fri för 900 kr. Man får givetvis sälja mer.
En förpackning kostar 98kr. Jag skickar ut beställningsmaterial i Whatsapp
Meddela mig senast den 27 augusti antalet ni sålt via sms 076-3675597 (antal + namn) eller om ni köper er fri.
Redovisning till KIF Junior swish 1236065312
Märk din swish med namn + plastpåsar.
Toalett- och hushållspapper!
Varje spelare säljer minst 15 balar alt köpa sig fri för 1000 kr. Man får givetvis sälja mer.
Toapapper 260kr/bal
Hushållspapper 230kr/bal
Meddela mig senast den 3 september antalet ni sålt via sms 076-3675597 (antal + namn) eller om ni köper er fri.
Redovisning till KIF Junior swish 1236065312
Märk din swish med namn + toalettpapper.
3 jul, 13:00 0 kommentarer
Välkomna alla nya spelare och föräldrar!
En kort information om hur vi arbetar i juniorerna, mer information kommer till hösten.
Information kommer via hemsidan och Whatsapp. Är de någon förälder som saknas i föräldrarnas Whatsapp grupp meddela Alida.
Vi är tre lagledare som arbetar för juniorerna, både i J18 och J20.
Lagledare för juniorerna:
Johan Norberg, ansvar för seriespel och matcher.
Helena Movenius, ansvarar för allt som rör resorna.
Alida Aidantausta, ansvar för försäljning och arbetspass. 076-3675597
I juniorerna (J18 och J20) där har vi en gemensam ekonomi. Denna säsong ska vi arbeta in 250.000kr, det gör vi genom arbeten och försäljning.
Eftersom summan är betydligt högre än förra säsongen plus att vi inte haft något arbete där killarna själv fått jobba så kommer det bli mer försäljning. Vi hoppas såklart att det kommer något arbete som ger pengar där killarna kan själva får jobba. Som det ser ut nu kommer vi få lägga till ytterligare försäljning.
Kom gärna med tips och idéer på hur vi kan få in pengar!
Arbete och försäljning
Hemmamatcher - Arbetsschema kommer när serien är spikad. Det är eget ansvar att byta om man inte kan arbeta på sitt pass. Var noga med att komma överens om det är ett byte eller att någon ställer upp på ett pass, vi vill inte stå på matchen där ingen är på arbetspasset.
Augusti – Fryspåsar
September – Toapapper
Oktober - Kakor
22 oktober – Halloweendisco
November - Toapapper
December – "Pryllotteri" (säljer lotter + att varje spelare inkommer med ett pris)
Januari – Toapapper (Anpassas efter övriga intäkter)
Förenings åtaganden
Försäljning och arbete till föreningen. Gällande arbete så ligger det oftast på spelare tex Kirunafestivalen, A-lagsmatcher eller andra uppdrag som föreningen tar på sig.
6 maj, 15:05 0 kommentarer
Utprovning för juniorerna
Fredag 16 maj kl. 18.00-20.00
Lombia innanför huvudentrén
5 maj, 17:35 0 kommentarer
Program för lördag 10 maj
12.45 Samling på Lombia - Oömma kläder efter väder
Vi avslutar senast 16.00
17.00 Middag ”Hos Meier”
Om du har allergier meddela mig omgående!
28 apr, 11:35 0 kommentarer
Utprovningsdagar CCM är 16-17 maj
Det kommer mer information och tider när vi fått info från CCM. Jag läger ut information när det kommer.
Tis 26/8
18:30-22:00 |
Match mot Kiruna City
Lombia |
Ons 27/8
18:30-20:50 |
Fys+Is
Lombia |
Fre 29/8
17:30-19:50 |
Möte/Fys+Is
Lombia |
Mån 1/9
17:30-19:50 |
Fys+Is
Lombia |
Tis 2/9
18:30-20:50 |
Fys+Is
Lombia |
Ons 3/9
18:30-20:50 |
Fys+Is
Lombia |
Fre 5/9
17:30-19:50 |
Möte/Fys+Is
Lombia |
Mån 8/9
17:30-19:50 |
Fys+Is
Lombia |
Tis 9/9
18:30-20:50 |
Fys+Is
Lombia |
Ons 10/9
18:30-20:50 |
Fys+Is
Lombia |