Dela nyhet
Information arbete & försäljning
14 aug, 07:15 0 kommentarer
Välkomna alla nya och gamla spelare/föräldrar!
Ska här presentera oss som lagledare, upplägget och annan information som är bra att känna till inför säsongen.
Vi är tre lagledare för alla juniorer oavsett om man ingår i U18 eller U20. Juniorerna har en gemensam ekonomi och ska under denna säsong jobba ihop 250 000kr. Vi ser gärna att det är killarna som får arbeta men till största delen kommer det innebära försäljning i år.
Alida Aidantausta: Ansvarar för arbetspass och försäljning
Helena Movenius: Ansvarar för allt som rör resor (boende, mat, buss)
Johan Norberg: Ansvarar för seriespel och matcher.
Tillsamman lägger vi upp plan för hur vi ska uppnå det ekonomiska målet. Vi tar gärna emot hjälp/tips på hur vi kan få ihop pengar.
Nytt för i år är att vi har en ”matchvärd” och de är Janne Roth som tar på sig den rollen.
Försäljning
Plastpåsar (augusti)
Toapapper (augusti, oktober, januari)
Halloweendisco 22 oktober (U18 + föräldrar jobbar/U20 bakar)
Pryllotteri (november)
Matchlotteri
Vi hoppas på att det kommer uppdrag där killarna kan arbeta in pengar. Har vi inte uppnått målet så kan det komma fler försäljningar.
Utöver det man säljer/arbetar till laget så kommer det var åtagande till föreningen under säsongen. Vi har ingen information hur det kommer att se ut denna säsong. När det gäller arbete är det oftast killarna som utför det tex jobb på Kiruna festivalen
Arbetspass på matcher
Under nästa vecka kommer det finnas ett dokument för vardera lagen där man skriver upp vilka arbetsuppgifter man önskar under säsongen. Det kommer behövas fler som tar andra pass än bara fiket eller utvisningsbåset. Vi behöver hjälpas åt för att få ihop en bra säsong gällande detta.
Vet ni med er att ni inte kommer kunna ta pass vissa helger så får ni gärna meddela det till Alida så försöker vi få ihop ett bra schema. Kan du inte arbeta ett pass är det ert ansvar att hitta en ersättare.
Halloweendisco 22 oktober
Precis som förra året kommer vi få låna restaurang Hos Meier. Detta var något som var uppskattat av barn i Kiruna men det gav också en bra slant till kassan.
Här behöver vi en grupp som ansvarar för discot. Det finns dokumenterat vad vi gjorde förra året som kommer vara till stor hjälp.
Alida kan hjälpa till med att fördela arbetspass och finns som hjälp vid frågor, men hon kommer inte ingå i gruppen i år. Vilka tar på sig detta?
Till discot kommer det behövas sponsorer både till de som ska säljas och priser till tävlingar. Förra året hade vi chips, godis, läsk/festis, hamburgare och som priser innebandyklubba, presentkort. Allt av sponsring är välkommet! Ju mer vi har ju mer tävlingar och aktiviteter kan man ordna!
Pryllotteri
Detta är något som gav oss en stor inkomst förra säsongen och vi hoppas det gör det även i år.
För att få ihop ett lotteri ska varje spelare inkomma med minst ett pris till ett värde av minst 500-1000kr. Vi tar såklart gärna in flera priser och till högre värde. Detta ska lämnas in senast 26 oktober till Alida och vi startar upp lotteriet under november. Märk priset med namn + värde.
Matchlotteri
Detta är något nytt som vi tänkte testa, inte lika stort lotteri som pryllotteriet. Tanken är att det alltid finns ett lotteri under matcherna, dragning sker när alla lotter är sålda. Här tänker vi att priser kan vara godis, lunchkuponger, presentkort och annat som kan lottas ut. Så även här behöver vi hjälp med sponsring! Inkom med detta till Alida så börjar hon förbereda det inför säsongen.
Har ni funderingar kring detta så hör ni av er till Alida, 076-367 55 97