Dela nyhet
Förändringar materialansvarig KIFU09
4 okt 2023 0 kommentarer
Då träningsmängden och spelarnas behov av materialskötsel har ökat kraftigt till denna säsong, har arbetet som materialansvarig blivit mer tidskrävande än tidigare år.
Då detta tidskrävande arbete ska kombineras med "vanligt" arbete och familjeliv är det inte lätt att få ihop pusslet.
Jim, Tommy och Fredrik har aviserat att de ej har möjlighet att lägga ner den tid som krävs för att ge grabbarna den service de behöver och de kliver av som materialansvariga. De kommer dock fortsätta att vara behjälpliga i mån av tid.
För att täcka upp på materialsidan har Joel Fredriksson valt att testa på rollen som materialförvaltare under några veckor, för att sedan utvärdera om detta är något för honom.
Även om Joel F väljer att fortsätta som materialförvaltare känner vi i ledarstaben att vi behöver komplettera med minst en till person, alternativt att några personer tar på sig att göra vissa utvalda arbetsuppgifter.
Nedan är några arbetsuppgifter skrivna, både det dagliga arbetet, men även arbeten som kan utföras med framförhållning. Självklart hjälps alla i ledarstaben åt med dessa uppgifter samt att vi lägger upp en gemensam plan.
Arbeten vid varje träningstillfälle:
- Slipa skridskor.
- Reparera material.
- Hålla koll på allt material.
- Stämma av med spelarna om något material är trasigt, för att kunna utföra planerade reparationer.
Arbeten som kan utföras punktvis:
- Planerade repareringar av material och utrustning. (Utförs efter behov)
- Tvätt och torkning av träningströjor, matchtröjor samt damasker. (Minst 1 gång i veckan)
- Handla frukt inför matcher. (Utförs inför varje match/matchhelg)
Om någon känner att detta är något som ni kan hjälpa till med, hör av er till Joel Törmä
// Ledarstaben KIFU09
Kommentarer